Vanliga frågor och svar (FAQ)

 

Vad är VOYD?

VOYD är en streamingplattform med integrerad betallösning som gör det möjligt för alla som producerar videomaterial, live eller on-demand, att interagera med sina följare samt ta betalt för sitt material. Genom att köpa ett avsnitt hjälper du den som producerat materialet att finansiera produktionen och få en möjlighet att kunna leva sin dröm.

Hur kommer jag igång?

  1. Skapa ett konto genom att ange din e-postadress och välja ett lösenord. Du kan också köpa ett avsnitt som gäst och då skapar VOYD automatiskt ett gästkonto åt dig.

  2. Logga in och köp ett avsnitt med ditt betal-, kreditkort eller gör en mobil betalning via Swish.

  3. Börja streama på valfri enhet!

Vilka betalsätt kan jag använda?

Du betala med ett bank- eller kreditkort eller via Swish. Alla betalningar på VOYD hanteras av betalningsleverantörerna Stripe och Swish
 

Vilka enheter kan jag se avsnittet på?

Du kan titta på ett avsnitt via din smartphone, surfplatta, eller din dator. Du kan även använda Chromecast eller Airplay. Se information om begränsningar under systemkrav.  

Vad gäller avseende internetuppkoppling och systemkrav?

Se aktuella systemkrav för tjänsten här.
 

Varför har jag problem med uppspelningen?

En av de vanligaste orsakerna till streamingproblem är en svag internetanslutning. Problem med att spela upp ett avsnitt eller återkommande buffring eller dålig kvalitet är ofta tecken på en långsam internetuppkoppling. Äldre datorer eller mobila enheter samt lågt lagringsutrymme kan också vara orsaker. Prova att starta om den hårdvara du använder eller logga in på en annan enhet när du felsöker.

Varför har jag problem med att chatta? 

Allt innehåll på VOYD har inte chat aktiverat. Om du tittar på on-demand innehåll med chat-funktionaliteten aktiverad kan du bara chatta när avsnittet spelas upp. VOYD använder en tidsstämpel på alla meddelanden så andra kan se ditt meddelande på exakt samma tidpunkt i avsnittet. 

Kan jag få återbetalning på mitt köp?

Om det mot förmodan skulle uppstå tekniska problem i samband med en livesändning som beror på oss betalar vi alltid tillbaka pengarna för köpt biljett. Kontakta i sådana fall vår kundtjänst på support@voyd.se så snart som möjligt. Se gällande allmänna villkor för övrig information om återbetalning.

Hur får jag återbetalning på mitt köp?

Om du anser att återbetalning ska gälla på ditt köp så kontakta vår support på support@voyd.se


Jag har inte fått svar på min fråga.

Om du fortfarande har frågor kan du maila vår support på support@voyd.se

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

0 Kommentarer

logga in för att lämna en kommentar.