Livesändningar på VOYD (Tittare)

Då livesändningar är beroende av såväl teknik på plats som i hemmet för den som tittar kan alltid frågor och problem uppstå. Därför är alltid VOYDs helpdesk bemannad under livesändningar. Här nedan hittar du ett antal vanliga frågor och svar. Om du har andra frågor eller problem kan du alltid kontakta oss på support@voyd.se.

Jag har inte fått någon kod/biljett till min liveshow

Om du köpt en biljett till en liveshow direkt på VOYD.se behöver du ingen särskild kod (OBS! om du köpt en biljett via Ticketmaster får du en kod och instruktioner direkt från dem). Din biljett är kopplad till din e-postadress (ditt konto). Om du inte var inloggad på VOYD när du köpte biljetten har biljetten lagts till kontot som hör till den e-postadress du angav vid köpet. Om du inte hade något konto på VOYD, skapades ett automatiskt till dig och ett lösenord skickades ut till den angivna e-postadressen. Du kan alltid begära ett nytt lösenord på inloggningssidan genom att klicka på "Glömt ditt lösenord"?

Det står att jag måste köpa en biljett trots att jag redan köpt en biljett.

Om det står att du måste köpa en biljett trots att du redan köpt en biljett beror det sannolikt på att du inte är inloggad på VOYD, alternativt är inloggad med en annan e-postadress än den du angav i samband med ditt köp. Följ instruktionerna på den här länken för instruktioner om hur du återställer ditt lösenord. Mer information om hur du gör när du köpt en biljett utan att logga in hittar du här.

Jag har inte fått något lösenord / tappat bort mitt lösenord

Om du köpt ett innehåll på VOYD utan att vara inloggad läggs köpet till den e-postadress du angivit (om det redan finns ett konto kopplat till den e-postadressen). Annars skapar VOYD ett konto automatiskt och skickar ett mail till den e-postadress du angivit med ett temporärt lösenord. Kontrollera så att mailet inte hamnat i skräppost/spam om du inte hittar det. Du kan alltid skapa ett nytt lösenord genom att följa instruktionerna på den här länken.

Vart ser jag showen?

Livesändningen visas på samma ställe där du köpte biljetten. Du kan alltid hitta innehåll på VOYD genom att klicka på UTFORSKA i huvudmenyn högst upp på sidan, sedan klicka dig fram till rätt VOYD kanal och slutligen klicka på innehållet. Om du ser en nedräknare har du kommit rätt. Om det ser ut som att du ska köpa innehållet igen är du inte inloggad hos VOYD. Se instruktionerna ovan om så är fallet.

Du kan också alltid hitta det innehåll du köpt genom att välja MINA KÖP i huvudmenyn högst upp till höger. Om du inte ser någon huvudmeny är du sannolikt inte inloggad. Klicka i så fall på LOGGA IN knappen uppe till höger på sidan.

Showen startar inte

Kontrollera först att sändningstiden verkligen börjat. Om du ser en nedräknare och inte en Play-symbol har inte sändningen börjat. Har nedräknaren kommit till noll men inget händer, alternativt att det står "Förbereder show" kan du behöva ladda om sidan. Om du varken ser någon nedräknare eller Play-symbol kan det bero på att du inte gått in på själva showen eller att du inte är inloggad. Klicka på showen, möts du av en uppmaning att köpa biljett beror det på att du inte är inloggad. Välj då logga in uppe till höger på sidan och gå sedan tillbaka till showen. Har du problem med ditt lösenord? Följ då instruktionerna högre upp på denna sida för att åtgärda problemen.

Ljudet/bilden hackar för mig

Livesändningar kan kräva ganska mycket av din dator och internetuppkoppling. Även om du har en snabb internetuppkoppling kan det finnas temporära störningar. Prova följande åtgärder:

  • Ladda om sidan i din webbläsare.
  • Kvarstår problemet? Prova om möjligt en annan webbläsare 
  • Kvarstår problemet? Prova att starta om din dator och om möjligt även din router.
  • Kvarstår problemet? Prova att se innehållet från en annan enhet (dator, mobiltelefon etc.) Glöm inte att du kan behöva logga in igen om du byter enhet.
  • Kvarstår problemet? Kontakta vår helpdesk på support@voyd.se.

Går det att casta till min TV?

VOYD har stöd för såväl Airplay (Apple TV etc.) som Chromecast. Välj symbolen i videospelaren och koppla upp dig mot vald enhet.

OBS! Du kan tyvärr inte casta till en Chromecast från en iPhone på grund av begränsningar hos Apple. Det går dock utmärkt att dela till din Apple-TV via Airplay, men om du vill använda Chromecast ber vi dig använda din dator eller om möjligt en Android enhet.

Kan jag se sändningen i efterhand?

Livesänt innehåll på VOYD är "live här och nu". Det innebär att det precis som i verkligheten inte går att spola tillbaka. Vissa innehållsägare väljer dock att publicera sändningarna i efterhand. Du kan alltid kontakta support@voyd.se och ställa frågan.

Jag har fortfarande problem

Vår helpdesk är alltid bemannad i samband med livesändningar. Du kan antingen chatta med helpdesk direkt från webbplatsen genom att använda funktionen längst ned till vänster på sidan, eller skicka e-post till support@voyd.se.

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

0 Kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.