FAQ VOYD - Norge

För att underlätta för våra norska kunder har vi här sammanställt en artikel som innehåller de vanligaste frågorna och svaren:

__

Hur löser jag in min kod?

All försäljning av biljetter till innehållet på VOYD sker genom Ticketmaster NO. När du köper din biljett på Ticketmaster mottar du ett mail med en värdekod som du löser in på VOYD. Använd någon av dessa tillvägagångssätt:


Alternativ 1.
Du följer instruktionerna i mailet från Ticketmaster


Alternativ 2.
Du klickar direkt på "SE NU"
1. Du surfar in på www.voyd.co/no

2. Gå in på det videoinnehåll din kod avser och klicka på SE NU.

3. Om du inte inte är inloggad, logga in eller skapa ett konto.

4. Ange din kod.

Din kod kontrolleras sedan och du får tillgång till videoinnehållet.


Alternativ 3.
Du använder sidan "Lös in värdekod"
1. Gå in på https://voyd.co/no/presentkort

2. Om du inte inte är inloggad, logga in eller skapa ett konto.

3. Ange din kod.

Din kod kontrolleras sedan och du får tillgång till videoinnehållet.

 

Min kod fungerar inte

Detta brukar bero på att du redan har löst in din kod. Värdekoden behöver du bara lösa in vid ett tillfälle. När du väl har löst in den hittar du alltid till ditt köpta innehåll under ”Mitt konto” och ”Mina köp”. Logga in med uppgifterna som angav vid inlösen!

En ogiltig kod kan även bero på att du angett den felaktigt. Ibland så innehåller Ticketmasters värdekoder tecken som är lika varandra. Exempelvis, O och siffran 0 eller litet L och stort I. Prova att kopiera koden direkt från mailet och se till att du inte får med något blanksteg.

 

Hur loggar jag in?

För att komma åt dina köp måste du vara inloggad på VOYD.

Logga in på ditt konto så här:
1. Surfa in på www.voyd.co/no 

2. Klicka på "Logga in" och ange den e-postadress och lösenord du angav när du registrerade ditt konto tidigare/löste in din värdekod.

OBS! Om du inte kommer ihåg ditt lösenord kan du begära ett nytt genom att klicka på ”Glömt lösenord”.

3. Innehållet hittar du alltid under ”Mina köp” i menyn.

 

Hur delar jag till min TV?

För att dela till din TV via Chromecast eller Apple TV klickar du på Airplay- eller Chromecast-symbolen i videospelaren, din webbläsare eller via din dator.

Om du inte ser någon symbol, prova följande åtgärder:
1. Kontrollera att du är ansluten till samma nätverk som din Apple-TV eller Chromecast-enhet.
2. Öppna videon i fullscreen-läge.
3. Prova från en annan enhet.

OBS! På grund av begränsningar hos apple går det tyvärr inte att dela till en Chromecast via webbläsaren i en iPhone/iPad. Prova gärna med en annan enhet om så är fallet. VOYD har i dagsläget tyvärr ingen app du kan använda.

Mer information kan du hitta hos Google här:
https://support.google.com/chromecast/answer/3228332?co=GENIE.Platform%3DiOS&hl=sv&oco=2

Eller i vårt hjälpcenter här:
https://support.voyd.se/hc/sv/articles/360013091399-G%C3%A5r-det-att-casta-till-min-TV-

 

Sändningen/videon startar inte

Det kan finnas flera anledningar till att en video inte startar. Det kan exempelvis bero på att showen/videon ännu inte är tillgänglig, då visas istället en nedräknare när du löst in din värdekod.
Om sändningen inte automatiskt startar på din dator när nedräkningen är avslutad kan du behöva ladda om sidan. Använder du mobil så kan du behöva trycka på Play-symbolen och aktivera ljudet om det inte skett automatiskt.

1. Om en play-symbol visas på videon måste du manuellt starta videon genom att trycka på den.
2. Ladda om sidan och se om showen/videon startar.
3. Logga ut och logga in igen på VOYD.
4. Prova från en annan enhet, exempelvis en läsplatta eller mobiltelefon och se om showen startar där.


Bilden hackar eller fryser sig

Om du upplever att bilden hackar, fryser sig eller att bilden är av låg kvalitét kan det bero på att din internetanslutning är instabil.

1. Testa att ladda om sidan.
2. Starta om din router och låt den vara avstängd i 30 sekunder. Slå sedan på den igen.
3. Starta om din dator/enhet och se om du upplever att problemet kvarstår.
4. Om problemet fortfarande kvarstår, prova från en annan enhet och se om du upplever samma problem där.
5. Om du fortfarande har problem har antingen VOYD eller din internetleverantör en temporär driftstörning. Ta kontakt med VOYD Support på support@voyd.se och din internetleverantör, eller försök igen om en stund.

 

Jag upplever andra problem

Besök vår självhjälp på https://voyd.se/selfservice eller kontakta vår kundtjänst på support@voyd.se 

 

Jag vill också synas på VOYD

Kontakta Ticketmaster Norge så hjälper de dig med hur du kan sälja biljetter och LIVE-streama din egna show på VOYD.
https://help.ticketmaster.no/hc/no/articles/360008948413-Kontakt-Ticketmaster-Norge

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

0 Kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.