FAQ VOYD Norge

För att underlätta för våra norska kunder har vi här sammanställt en artikel som innehåller de vanligaste frågorna och svaren:

Min kod fungerar inte

Koden använder du bara en gång. Om koden är ogiltig innebär det förmodligen att du
 redan löst in din kod eller har angett den felaktigt. Vänligen notera att koder kan innehålla både siffror och bokstäver.

Logga in på ditt konto så här:
1. Ange den e-postadress och lösenord du angav när du registrerade ditt konto. Om du inte har någon konto kan du snabbt och enkelt skapa gratis.

OBS! Om du inte kommer ihåg ditt lösenord kan du begära ett nytt genom att klicka på ”Glömt lösenord”.

2. Innehållet hittar du alltid under ”Mina köp” i menyn.


Hur löser jag in min kod?

Koden använder du bara en gång, sedan kan du logga in på ditt konto för att komma åt videon/showen. Det går att lösa in ett presentkort eller en voucher-kod på VOYD på två sätt:

Använd Värdekod som betalsätt
1. Gå in på det videoinnehåll din kod avser och klicka på SE NU.
2. Om du inte inte är inloggad, logga in eller skapa ett konto.
3. Ange din kod.
Din kod kontrolleras nu och du får tillgång till videoinnehållet.

Använd sidan Lös in värdekod
1. Gå in på https://voyd.co/no/presentkort
2. Om du inte inte är inloggad, logga in eller skapa ett konto.
3. Ange din kod.
Din kod kontrolleras nu och du får tillgång till videoinnehållet.

Logga in på ditt konto så här:
1. Ange den e-postadress och lösenord du angav när du registrerade ditt konto.

OBS! Om du inte kommer ihåg ditt lösenord kan du begära ett nytt genom att klicka på ”Glömt lösenord”.

2. Innehållet hittar du alltid under ”Mina köp” i menyn.


Hur loggar jag in?

För att komma åt dina köp måste du vara inloggad på VOYD.

Logga in på ditt konto så här:
1. Ange den e-postadress och lösenord du angav när du registrerade ditt konto.

OBS! Om du inte kommer ihåg ditt lösenord kan du begära ett nytt genom att klicka på ”Glömt lösenord”.

2. Innehållet hittar du alltid under ”Mina köp” i menyn.

Hur delar jag till min TV?

För att dela till din TV via Chromecast eller Apple TV klickar du på Airplay- eller Chromecast-symbolen i videospelaren, din webbläsare eller via din dator.

Om du inte ser någon symbol, prova följande åtgärder:
1. Kontrollera att du är ansluten till samma nätverk som din Apple-TV eller Chromecast-enhet.
2. Öppna videon i fullscreen-läge.
3. Prova från en annan enhet.

OBS! På grund av begränsningar hos apple går det tyvärr inte att dela till en Chromecast via webbläsaren i en iPhone/iPad. Prova gärna med en annan enhet om så är fallet. VOYD har i dagsläget tyvärr ingen app du kan använda.

Mer information kan du hitta hos Google här:
https://support.google.com/chromecast/answer/3228332?co=GENIE.Platform%3DiOS&hl=sv&oco=2

Eller i vårt hjälpcenter här:
https://support.voyd.se/hc/sv/articles/360013091399-G%C3%A5r-det-att-casta-till-min-TV-

 

Jag upplever andra problem

Besök vår självhjälp på https://voyd.se/selfservice eller kontakta vår kundtjänst på support@voyd.se 

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

0 Kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.