FAQ VOYD LIVE - Norge

För att underlätta för er norska kunder har vi här sammanställt en artikel som innehåller de vanligaste frågorna och svaren.

 

Hur löser jag in min biljett?

1. Klicka på den medföljande länken i mailet med din biljett
2. Fyll i din epost
3. Ange din värdekod (Var noga med att du inte får med något blanksteg om du kopierar länken. Koden kan innehålla både siffror och bokstäver.

 

Koden fungerar inte

Om koden är ogiltig innebär det förmodligen att du angett den felaktigt. Vänligen notera att koder kan innehålla både siffror och bokstäver. Samt var noga med att du inte får med något mellanslag/blanksteg när du kopierar.

 

Sändningen/videon startar inte

Det kan finnas flera anledningar till att en video inte startar. Det kan exempelvis bero på att showen/videon ännu inte är tillgänglig, då visas istället en nedräknare när du löst in din värdekod.
Om sändningen inte automatiskt startar på din dator när nedräkningen är avslutad kan du behöva ladda om sidan. Använder du mobil så kan du behöva trycka på Play-symbolen och aktivera ljudet om det inte skett automatiskt.

1. Om en play-symbol visas på videon måste du manuellt starta videon genom att trycka på den.
2. Ladda om sidan och se om showen/videon startar.
3. Logga ut och logga in igen på VOYD.
4. Prova från en annan enhet, exempelvis en läsplatta eller mobiltelefon och se om showen startar där.

 

Hur delar jag till min TV?

För att dela till din TV via Chromecast eller Apple TV klickar du på Airplay- eller Chromecast-symbolen i videospelaren, din webbläsare eller via din dator.

Om du inte ser någon symbol, prova följande åtgärder:
1.
Kontrollera att du är ansluten till samma nätverk som din Apple-TV eller Chromecast-enhet.
2. Öppna videon i fullscreen-läge.
3. Prova från en annan enhet.

OBS! På grund av begränsningar hos apple går det tyvärr inte att dela till en Chromecast via webbläsaren i en iPhone/iPad. Prova gärna med en annan enhet om så är fallet. VOYD har i dagsläget tyvärr ingen app du kan använda.

Mer information kan du hitta hos Google här:
https://support.google.com/chromecast/answer/3228332?co=GENIE.Platform%3DiOS&hl=sv&oco=2

Eller i vårt hjälpcenter här:
https://support.voyd.se/hc/sv/articles/360013091399-G%C3%A5r-det-att-casta-till-min-TV-

 

Bilden hackar eller fryser sig

Om du upplever att bilden hackar, fryser sig eller att bilden är av låg kvalitét kan det bero på att din internetanslutning är instabil.

1. Testa att ladda om sidan.
2. Starta om din router och låt den vara avstängd i 30 sekunder. Slå sedan på den igen.
3. Starta om din dator/enhet och se om du upplever att problemet kvarstår.
4. Om problemet fortfarande kvarstår, prova från en annan enhet och se om du upplever samma problem där.
5. Om du fortfarande har problem har antingen VOYD eller din internetleverantör en temporär driftstörning. Ta kontakt med VOYD Support på support@voyd.se och din internetleverantör, eller försök igen om en stund.

 

Ljudet fungerar dåligt

Om du inte hör något ljud eller att ljudet är väldigt lågt beror det sannolikt på att du antingen inte har aktiverat ljudet på filmen, eller att dina ljudinställningar på din dator/enhet är felkonfigurerade. Vänligen prova följande felsökningsåtgärder:

1. Klicka på videospelaren och kontrollera så att volymen på videon inte är på noll eller väldigt låg.
2. Kontrollera volyminställningarna på din dator/enhet.
3. Pausa videon och prova spela upp ljud i något annat program med din dator/enhet.
4. Kontrollera ljud- samt bluetooth inställningarna för din dator/enhet så att ljudet inte skickas till någon annan ljudenhet eller trådlösa hörlurar.
5. Prova att starta om datorn/enheten och se om det fungerar då.

Om du upplever att ljudet inte är synkat med bilden kan det bero på att din internetuppkoppling är instabil. Prova då följande felsökningsåtgärder:
1. Ladda om sidan och se om det fungerar bättre.
2. Starta om din router och låt den vara avstängd i 30 sekunder. Slå sedan på den igen.
3. Starta om din dator/enhet och se om du upplever att problemet kvarstår.
4. Om problemet fortfarande kvarstår, prova från en annan enhet och se om du upplever samma problem där.
5. Om du fortfarande har problem har antingen VOYD eller din internetleverantör en temporär driftstörning. Ta kontakt med VOYD Support på support@voyd.se och din internetleverantör, eller försök igen om en stund.

 

Jag vill också synas på VOYD

Kontakta Ticketmaster Norge så hjälper de dig med hur du kan sälja biljetter och LIVE-streama din egna show på VOYD.
https://help.ticketmaster.no/hc/no/articles/360008948413-Kontakt-Ticketmaster-Norge

 

Andra problem?

Kontakta support@voyd.se så hjälper vi dig!

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

0 Kommentarer

logga in för att lämna en kommentar.